January 17, 2011

D e t i k P e r t e m u a n :.

Rase tak mengantuk plak malam ni..biase time2 camni mata aku dh terkebil2 da mintak dilelapkan..agaknye sebab kenyang sangat lps pekene steamboat dgn my family just now..Bile mate dh tak ngantuk ni,terase nk share dgn uols detik pertemuan kami..
"Laman sosial......"ramai org berpendapat perkenalan dilaman sosial ni cume khayalan,tak de yg jujur..tapi sebaliknye berlaku ketika pertemuan kami..
aku masih ingat tarikh keramat tu 9mac2010,aku terima msg daripada salah seorang rakan aku di Tagged..aku pn try la skodeng2 si gerangan penghantar msg tu..seorang lelaki yg agak menarik secare fizikalnye..ermmm dlm hati dh berkata "ala,mamat ni market je,mesti ramai gf ni.."mulanye rase macam tak berminat sangat..tapi aku ade la jugek komen beberapa gambar die kat Tagged tu..sebab memang tak dinafikan penampilan die yg agak menarik,uat aku rase nk puji2 skit la kn..hehe..;))
entah macamane dgn beraninye die msg aku lg..tapi kali dgn slumber die mintak no fon aku..katanye senang skit sebab die ni tak de masa sgt nk on9...selalu kat site jek..yg peliknye sebelum tu,aku memang tak kan bagi no fon aku pade org2 yg aku tak kenal..tapi bile die mntak,senangnye aku boleh bagi...jampi ape die pkai erk..huhuhu..:p
so selang sehari lepas aku bg no fon aku tu,time tu aku igt lagi aku baru je balik keje,aku dpt call dr somebody yg aku tak kenal...aku tanye "sape ni.." ni ady la,yg kat tagged tu.."aku uat2 tak kenal sebenarnye...hehe..bedebar2 betol rase hati ni masa die call tu..so start dari hari tu,aku dgn die terus rapat..biase la kn ala2 angau gitu,hari2 tak pernah miss berSMS n calling2..rasenye beratus RM topup kredit bulan tu...:p
tak tahu kenape,aku mcm cepat sgt rase close dgn die..die seorang yg funny,peramah,chill,,,rase senang bile berbual dgn die...nk dijadikan cerita,1st date kami memang tak dirancang..kebetulan die ade keje kat jb,so die terus ajak aku jumpe hari tu 17mac2010...mcm seram sejuk rase..."issshhh knp la dgn aku kn.."so seperti yg dirangcang,ktorg jumpe...huh,mcm nk gugur jantung aku 1st time jumpe...almaklumla dh lama single...hehe..
lepas pertemuan tu,hubungan kami makin akrab..die pn dh selalu dtg jb..kami ni masih  berkawan tapi cara berbual,bergurau,berjalan dh mcm org bercinta...aku pn tertanye2 dgn diri aku sendiri...sampai bile nk camni ek,tak kan perigi yg nk starting dulu btol tak..so aku tekad utk biarkn masa yg menentukan...
OMG 8april2010 birthday aku...tepat jam 00.00am die call utk wish birthday n yg aku tak boleh lupe that words "i nk jadikan u sbgai gf i..."mcm nk terlepas fon tu dari tangan aku time tu tau...hehe..so start from that day,ady n eira aka adiera adalah pasangan bercinta...cewah!!hadiah birthday paling bermakna dlm hidup aku...
hari demi hari,pelbagai suka duka kami lalui bersama...baru beberapa bulan berkenalan,aku rase macam die dh bertahun bersama aku...aku bahagia disampingnye...
7bulan berkenalan,aku dilamar..mak n abah die sendiri datang merisik aku..insyaAllah kalau diizinkan Tuhan,bebrapa bulan lagi kami akan melangkah ke tangga seterusnye..mudah2han Allah permudahkan segala perangcangan kami...
Doaku agar hubungan suci ini terus mekar selamanye...amin....

11 comments:

  1. hehe...cinta siber kn...tp xpe...maybe yg ramai cm kite syg...u only my love...muahhhh2

    ReplyDelete
  2. yes my dear ahmad suhadi...<3
    u only my luv 4ver n ever...
    :: adiera ::
    cyg kamo..

    ReplyDelete
  3. hehe...tp tak sehebat blog "cintabunga" kn...;))
    kite punye biase2 jek cik siti nazirah a.k.a eira also...hehe..

    ReplyDelete
  4. so sweet babe..
    t'haru aku bce 'detik pertemuan' hasil tulisan ko nie..lg2 diiringi lagu 'menyesal' yg cukup syahdu nie..sntiase doakn k'bahagiaan kalian b'2..luv u much my luvly bff..<3

    ReplyDelete
  5. so sweet babe..
    t'haru aku bce 'detik pertemuan' hasil tulisan ko nie..lg2 diiringi penmbh rse lagu 'menyesal' yg cukup syahdu nie..sntiase doakn k'bahagiaan kalian b'2..<3

    ReplyDelete
  6. tq my bff...wah smpai tersend 2kali ni..hehe
    i hope so..mudah2an...

    ReplyDelete
  7. ngeee... tak la sehebat hasil tulisan blogger "cinta adiera" nie jugak kan? kan? heheh... nice job, chaiyok²! ;) kami budak baru blaja okeh..heheh

    ReplyDelete
  8. haha..."hebat" tnggi sgt pujiannye tu...
    kami sj cube2 je ni..rndu nk menulis,,(dulu2 masa skola2 je kn dpt tulis karangan..hehe)
    kdg2 bile dpt menulis tntg kehidupan,suka duka,dunia..rase mcm seronok jugek kn...
    yup "kita" bdk baru blaja...hehe..;))

    ReplyDelete
  9. wah..wah...wah...nice story...=)

    ReplyDelete
  10. hehe...tq...just a simple story utk d kongsi...;))

    ReplyDelete