March 17, 2011

K a k i P e r l u k a n R e h a t :.

Dua tiga minggu kebelakangan ni mmg busy skit..sampai blog pn berlapok d uatnye...pade loyal followers kami, mintak maafla ye blog ni agk kureng skit d update lately...errmmm dua2 owner busy memanjang...plak tu tahun ni byk btol wedding invitation..agknye tahun ni tahun mengawan kot..hehe~~ amboi2 pandai je aku ni erk..ye la,camne aku x ckp cmtu,start dr bulan januari lg,byk btol jemputan aku dpt..tunang la,kawen la..kalau korang xcaye, cube tgk list ni erk..

~ MARCH kwn kpd encik tunang "BERT"
~ APRIL akak bff aku kawen "NANA"
~ JUNE cuzen kawen "MIRA" 
~ NOVEMBER ade 2 wedding, cuzen aku "DIAH" n kwn aku "LISA"
~ DECEMBER kwn aku kawen "MIMIE" (tp mkcik ni xcnfrm2 date lg)

byk kn??tu aku x listkn jiran2 punye wedding lg..aku yg masak,nk kene plan cuti awl2...ye la,bknnye setiap minggu dpt cuti ahad kn..kalau leh,smua jemputan aku nk pegi..tp apakan daya,tuntutan keje uat aku t'miss bberapa jemputan,,,,pape pn congrats pd semua yg telah n akn melayari alam perkahwinan tahun ni..insyAllah tahun dpn giliran kami pulak...amin.....;))

ape aje la yg aku bebel kn ni erk...sbnrnye mulanye tadi aku nk cite pasal kaki aku ni arr...dh bape hari sakit je..nk d jadikan cite,aku bangun je tido pagi td,rs mmg sakit giler kaki ni..tgk2 dh bengkak kn...adoi,,cmne nk drive gi keje ni..tp aku gagahkn gak kaki aku n smpai gak aku kat opis..

ermm dh ptg dh ni, tp sakit x gak kurang..makin sakit lg ade la..
encik tunang aku pesan " balik nnti terus gi urut k syg.." errmm tu la yg uat aku syg sgt kat encik tunang aku tu..die mmg seorg yg sgt caring wokey..hehe..mmg aku dh tak tahan dh ni sakit..xsabar rasenye nk blk..dh ptg2 ni,biase nye mnghitung saat je nk blk kn,sambil dduk2 mngadap pc ni,aku terbace satu artikel pasal petua nk susutkn bengkak kaki..bagus ni...jom kite layan~~~~
Istirahatkan kaki dengan posisi lebih tinggi dari kepala selama 10 minit. Anda bisa melakukannya dengan berbaring di tempat tidur sambil mengangkat kaki ke dinding atau menempatkan kaki di atas kepala tempat tidur, atau berbaring di lantai sambil mengistirehatkan kaki di hujung kerusi. Cara ini membantu menghilangkan bengkak pada kaki karena cairan yang terjebak di area kaki kembali bergerak ke arah jantung.

Celupkan kaki Anda ke dalam basin berisi air dingin atau duduklah di sisi tab mandi dengan kaki terendam di dalam tab berisi air dingin.

Gulingkan telapak kaki Anda di atas sepasang tin minuman yang baru saja dikeluarkan dari lemari pendingin. Atau saat santai menonton TV, cobalah guling-gulingkan kaki Anda di atas bola tennis.

Semprot kaki Anda dengan spray pendingin kaki.

Pijatlah kaki Anda secara perlahan. Cara ini bisa membantu menghilangkan rasa nyeri di kaki.

Latihlah jari-jari kaki Anda dengan berusaha mengambil benda (seperti pensil) dengan jari kaki. Jika memungkinkan, lakukan di kedua kaki secara bersamaan.

HA...!!!tu die petua2 utk legakan kaki yg sakit2 tu..pd sape2 yg mnghadapi masalah sakit kaki mcm aku ni,leh try la petua2 kat ats ni...tp aku pn x try lg berkesan ke x..hehe!!
so pendek kata, SELAMAT MENCUBA...~~

dh pnjg rasenye aku  mmbebel ni kn..so kt jmpe hari lain k..harap2 rajin la skit tangan aku n encik tunang aku tu mngupdate blog ni yek...;))
love u cyg...

2 comments:

  1. i dh try petua yg 2nd tu...nmpk berkesan..alhamdulillah,dh ok ckit kaki hari ni...;))

    ReplyDelete