March 24, 2011

D e s i g n B a j u N i k a h :.

Mungkin masih terlalu awl lagi kan utk bercerita tntang baju NIKAH....ermmm tapi tidak bagi kami..En tunang aku ckp,mesti tempah dr skang..so bile dh dkat nnti,xde la gelabah smuanye nk buat last minute n the most important thing,xde la skaligus nk kuarkn pulus kn...btol x???hehe

So,kain mmg dh beli sblm tunang hari tu,sbb nk buat sbg brg hantaran kn..En tunang aku memilih kain jenis satin tebal n aku memilih sifon..kain d Gulatis Silk House mnjadi pilihan kami..

errmm mmg memeningkn tau..since sblm tunang lg aku dr try selak2 mag,search2 kat google..tp smpai skng masih xdpt decide lg design cmne yg jd pilihan..baju utk En tunang aku agk senang skit la,ye la baju lelaki kn..kami memlih design Cekak Musang Moden(tanpa pesak)...pernah dengar x??aku pn tak pernah dgr sblm ni..tp bile aku jenguk butik Danial Haikal,diorg advice kami utk pilih design ni..mmg cntik,nmpk terletak je bile d pakai..En tunang aku pn bkn seorg yg cerewet,so senang la kn,die setuju je dgn design tu..ha,,bg sape2 yg xpnah tgk lg design cekak musang yg aku citekn ni,nnti tggu baju En tunang aku siap yek...:))

Baju En tunang dh settle,tinggal d tempah je awl bln dpn..tp yg jd masalah skng,design baju aku masih xdpt2 lg...aduhai.,,,ponin mokcik...bagi pembace setia blog kami ni,plss bg pndpt skit yek...ok,ni antara design2 baju nikah yg aku skodeng kat google..hehe..dh byk sgt yg cntik,smpai dh pening nk buat pilihan..help me!!!!!!!



pilihan pertama
suke design baju ni,nmpk kemas..yg plg suke tgk veil die tu arrr....

pilihan ke-2
kain aku pn sifon..tgk design ni pn cm menarik tp nmpk simple sgt erk..

pilihan ke-3
design hujung baju ni mmg cntik sgt,tp aku kureng minat bhgian lengan tu..

pilihan ke-4
sbnrnye copy pic ni sbb bkenan kat veil die yg sgt2 simple ni..

pilihan ke-5
suke sgt bhgian lengan baju ni..nmpk kemas kn...

pilihan ke-6
baju yg ni pn nmpk simple sgt..tp mmg suke giler tang veil die yg smple tu...

pilihan ke-7
mmg nmpk cntik baju ni...tp bile tgk byk kali mcm sarat sgt plak kn..

pilihan ke-8
wow..!!i luv that design...sgt cntik n manis kn bile d pkai..tp kain sifon aku
yg agk simple tu mcm kurang sesuai nk uat design cmni plak...tp mmg cntik la baju u Diana..

pilihan ke-9
yg ni pn aku suke sgt...nmpk x ade kelainan pd design baju ni..
bhgian tgh baju tu ala2 kaftan skit kn...

pilihan ke-10
yg ni pn not bad kn...agk unik..cume bhgian bwh baju ni mcm kembang skit plak..

pilihan ke-11
ha...yg ni pn aku suke tgk veil die yg sgt2 la smple...bju die pn ok,rs mcm
nk uat leher baju cmtu..tp sesuai ke erk..sbb nnti nikah aku btudung..

pilihan ke-12
cntik kn yg ni...lain dr yg lain...tp aku bukan dlm kategori org yg tggi..phm2 sndiri la kn,,so rs nye bile pkai design cmni,nmpk lg ren____  kot..hehehe

pilihan ke-13
nmpk ayu je bile tgk design ni...paling suke tgk bhgian lengan die,nmpk soft...


pilihan ke-14
design cmni pn cntik kn...alahai tp aku sesuai ke pkai bju cmni erk...


dh byk tgk gmbr2 yg aku copy ni kn..so korang rs design baju cmne yg sesuai utk aku yg agk kureng tggi ni..tlg ye,aku perlukan pndangan dr korang...dh pening sgt ni..
ok la,aku nk smbg uat keje jap ni,byk paperwork nk kene siapkn b4 end of dis month..k chow chin chow....~~

11 comments:

  1. uhuhuuu...mmg sgt cntik semuanya ^^
    (pstt..tak lame lg ehh??)

    ReplyDelete
  2. ala yunk,tlg bgtau design yg mane cm sesuai dgn i..hehe
    (hehe...insyAllah yunk...)
    kamo bile lgsgnye..?

    ReplyDelete
  3. dear mkin rambang mate seh tgk mcm2 design..
    ayok...!

    baju no, 2 tu simple sgt kot...hihi
    no.3 mmg gojes... arma kowt...
    yg nomo 9 tuh cantek la....

    kesimpulannye smkin rambang mate.. hihi

    ReplyDelete
  4. tu la..makin rmbang kn...adoi2..
    tp no2 pilihan smua sama dgn pilihan akula yunk..
    ko pn bole pilih desgn kat sini klau bkenan kot..hehe

    ReplyDelete
  5. alaaa... aku tamo dah sebey...
    sakit tengkok aku nk pilih..hihi

    ReplyDelete
  6. akak....
    akak nikah kt mne? uma or masjid????

    ReplyDelete
  7. mimie : haha..aku pn..dh naik lenguh2 dh smua..
    cmne ni yunk..??

    dyla : kat masjid yunk...nape..?

    ReplyDelete
  8. sy suke design no.3....
    xlh sarat sgt.. pastu, lpas kawen pon still boleh pki lgik tok pegi ke mjlis2 kwen ke... lau pakai baju yg trlalu over, nnti pki skali je... rugi2...hihi~
    Btw, Congrats n Slmt mngharungi alam pertunangan...^_^

    ReplyDelete
  9. huhu..cik apple merah minat yg no.3 yek...
    yup,mmg nk uat design yg smple2 jek,sbb leh pkai lg kn nnti..hehe
    tq babe..mudah2an segalanye dpt d harungi dgn baik..;))

    ReplyDelete
  10. amboii bole jd giler sbb sume cun2 la syg....tp i rse u pilih la design yg sesuai ngn imej btudung...nikah nnt kn u pki tudung kn...jgn over sgt design dier...biar simple but nmpk elegance syg...sume design i rase cntik2...tp xsmue sesuai utk event cm nikah nie syg...


    Ady

    ReplyDelete
  11. tu la yg i dok pening ni syg...
    ermmm tp xpe,lisa ngn fiza dh bg idea..
    i rs, dh dpt design yg ssuai...;))
    neway tq syg...

    eira~

    ReplyDelete