May 21, 2011

A h a d vs S e l a s a :.

slmt berhujung minggu semua!!!!
ermm bile korang bace entri aku ni,mesti korang dok pkr ape bnd la yg aku nk celoteh kn arini...korang nk tau knp ahad VS selasa????
begini kisahnye...........

rata-rata rakyat kat Malaysia ni mesti akan bercuti hari ahad kn??
(korang jgn gelak2 ea,aku antara pekerja yg terpaksa bekerja hari ahad)
selalu aku terdengar dialog2 camni drpd kawan2 n family aku,,
-
-
-
-
-

"isshh ko ni eira, pekerja  bangla pn cuti tau hari ahad"
(dialog kejam dr seorang kwn aku....hihi)

"aiii susahnye nk ajak along ni gi mane2, ahad pun kene keje"
(cian mak aku,nk ajk aku gi mane2 pn susah..)

"ahad ni kwn i kawin,nnti kite pegi ea syg"
(dialog dr encik tunang,bile aku x cuti,cian dier kene pegi sorang2)

"u tak bole cuti ahad ni,sebab ade keje yg u mesti settlekn"
(dialog ni paling aku benci,msti korang tau kn siapakah gerangan org yg mngeluarkan kata2 ni...ni dialog dprd encik boss wokey)



kesimpulannye kat sini,mmg agak terbatas sket la life aku ni...off day hari SELASA..
sape yg cuti hari selasa???cube angkat kaki...hihihi...
ape je yg aku bole uat hari selasa ni...nk hang out dgn kwn2 pn xdpt,nk g detin pn xdpt,ape pn xbole daaa....

tp ape kan daya,ni jalan yg aku pilih...bkn xpernah dpt offer kat tmpt lain,cume byk faktor aku kene fikirkn...
Jadi?????

sampai sekarang,aku masih berdiri teguh dgn company ni...
keje ahad,cuti selasa,,,
nk uat camne kn,tanggungjawab sbg pekerja.....layan~~~

p/s ~ kpd encik tunang aku yg kat KL sekarang ni tue...jgn lupe sy d sini kesepian yek...ahaks!!ayt xbole tahan....:D

No comments:

Post a Comment