May 18, 2011

D u a P i l i h a n > S or H :.

Belum start lagi aku menaip tentang entri ni, dh terase peningnye...pertama kali rasenye dlm hidup aku nk uat keputusan yg berat sgt camni...
dua pilihan yg aku rs ade kelebihan n kekurangannye...
aku ingat,nk tukar keje ni 1 perkare yg mudah..rupanye mmg 1 perkara yg amat sukar..

mulanye aku ni dgn confident g interview kat satu companye ni yg aku leh sebut kat sini sbg H...sj je cube nasib..tp tak d sangka2 selang 2 ari aku dpt call dr manager company tu,aku d terima keje kat situ...
mmg excited sgt rs kn..sbb mmg impian aku nk keje kat company tu sebenarnye..so aku pn dgn pantasnye hantar la resign letter pd boss aku...

"i tak bole terima resign letter u"tu la ayat pertama yg keluar dr mulut boss aku..adush!!!camne ni...ermmm mau dekat 7 jam aku meeting dgn die psl ni...bengkak telinga wey..hehe..boss aku mmg xbole trima perletakkan jawatan aku tu...die sanggup naikkan gaji aku..(d luar jangkaan aku jumlahnye)..
aku jadi serba salah,bingung....ye la,aku pn bkn baru setahun dua keje kat company skarang ni..dh hampir 5 thn pn...puas aku fkr,tanya pndpt family,encik tunang,kwn2...tp ape yg dia org bole ckp,smua keputusan dlm tangan aku...
aiiii mmg pening wokey..aku decided nk kawin pn x susah sampai cmni tau..haha..

lepas seminggu fikir punye fikir,aku perlu gak uat keputusan...aku memilih utk stay dgn company lama ni..ermm rase x sampai hati plak nk biarkn boss aku camtu je...die pn byk dh tolong aku selama ni...xpe la,mungkin perjalanan aku dgn company ni masih jauh lagi...

moga2 aku bole terus bkhidmat dgn baik kat company ni...

mudah-mudahan aku tak tersalah langkah..segala risiko dlm keputusan aku ni,aku kene tanggung sendiri..ini hidup aku...~~




p/s : to mr fiance,thnks syg...u byk mmbantu i utk uat keputusan terbaek..


2 comments:

  1. pape pn ada hikmah jgak smua tu jd.. xsemena2x tup naek gaji.... congrate sis...

    ReplyDelete
  2. ha tu la psl...ade hikmah smua ni..
    alhamdulillah....
    neway tq dear...;)

    ReplyDelete