February 2, 2011

T r u s t E a c h O t h e r :.

PERCAYA...knp susah sgt utk aku letakkan kepercayaan pd seseorang..dari dulu aku mmg susah sgt nk percayakn sesiapa je..knp erk??ape masalah aku sebenarnye..kdg2 disebabkn sikap aku yg selalu sgt berfikiran negatif ni, timbul masalah..aku sendiri tak suke dgn semua ni..ye,,aku mengaku mungkin pengalaman lepas terlalu byk mengajar aku..jadi aku terlalu berhati2 skarang..
Aku sedar, aku tak boleh terus bersikap camni sbb semua ni akan memakan diri aku sendiri..aku rase bersalah dgn semua org,lebih2 lagi si dia..mmg tak dinafikan kite tak boleh percayekan seseorang tu 100%...tp knp,aku selalu je rs curiga,bimbang tak tentu hala..sedangkan selama ni,die betul2 jujur dgn aku..kesian dia,,sampai satu tahap die bersuara,,mgkin sbb dh lama sgt die memendam perasaan..tp aku tak salahkn die lgsg sbb semuanye berpunca drpd sikap aku sendiri..sikap yg,,,entahla...
Terus terang aku ckp,aku bukan tak prcaye kn die..tp perasaan aku ni selalu sgt risau tak menentu..mgkin sbb kami jarang berjumpe,membuatkn aku selalu rs tak keruan..aku mesti berubah dr skarang..klau tak belakang hari aku jugek yg susah..
Dlm hubungan mesti ade rs percaye antara satu sama lain..walaupn aku sedar semua tu,tp knp aku selalu bersikap camtu..aiiii entahla...aku sendiri bingung dgn sikap aku..kesian dia,,selalu tersinggung dgn sikap aku...maafkn i syg...
Aku dh berjanji pada diri aku sendiri, yg aku akan berubah.."think positive"..aku bersyukur sgt sbb ALLAH temukan aku dgn die..die byk nasihatkan aku,sabar dgn kerenah aku..thanks syg...
Hari demi hari yg kami lalui,mmg ade pasang surutnye..maklum la kn,sedangkn lidah lg tergigit..hehe..;)) tp alhamdulillah,,salah faham,ketidakpuasan hati,marah,sedih segalanye kami selesaikan bersama..kami saling memerlukan..<3
Ok kite berbalik pd cite asal tadi,PERCAYA...aku dh berjanji dgn diri aku sendiri yg aku tak kan lakukan kesilapan yg sama lg..aku mesti percaye kn org yg aku syg..aku kene buang segala perasaan curiga yg tak menentu tu..aku tak boleh lg terbawa2 dgn pengalaman lps..ye,,memang pengalaman boleh membantu hidup kite hari ni..tapi kdg2 kalau kite terlalu dihantui pengalaman lepas,hidup kite jadi tak tenteram..biarlah ianye jd sejarah..hidup perlu diteruskan..aku yakin pd kata2 ni,,"setiap yg berlaku pasti ade hikmah yg tersembunyi.."
DIA maha adil..dalam kesedihan lps,aku ditemukan dgn si dia dlm keadaan yg tak diduga..alhamdulillah kami bahagia bersama..syukur diatas nikmatNYA...

maafkan i syg..i sygkn u..tak pernah terlintas difikiran i utk lukakan hati u...i luv u so much...<3

2 comments:

  1. yes i 100% believe we must trust each other syg...let bygone be bygone k darling..

    Adi

    ReplyDelete
  2. ye syg...tq so much...
    syg kamo...<3

    eira~

    ReplyDelete